Știați că Uniunea Europeană este singura zonă din lume în care cetățenii sunt protejați de un set complet de Drepturi ale pasagerilor – indiferent dacă aceștia călătoresc cu ✈️ 🚅 🚌 sau cu 🚢? Aflați mai multe și descărcați aplicația

https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/index_ro.htm

 

Persoane cu mobilitate redusă

Sunteți o persoană cu mobilitate redusă? Ar trebui să aveți acces la mijloace de transport, la fel ca orice alt pasager. Știți ce drepturi au pasagerii cu Mobilitate Redusă?

👉 https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/transport-disability/reduced-mobility/index_ro.htm

Transport aerian

Chiar dacă aveţi probleme de mobilitate puteţi călători ca  ceilalţi pasageri.

Aveţi dreptul la asistenţă gratuită, la decolare, la aterizare, pe durata zborului, în aeroporturi.

Pentru a beneficia de cele mai bune servicii de asistenţă, contactaţi compania aeriană, vânzătorul de bilete sau operatorul de turism, cu cel puţin 48 de ore înainte de călătorie şi precizaţi tipul de asistenţă de care aveţi nevoie. Veți putea primi și informații cu privire la utilizarea scaunului cu rotile sau a dispozitivului cu ajutorul căruia vă deplasați și, dacă este cazul, la bateriile acestuia.

Operatorii nu vă pot refuza îmbarcarea pe motiv de mobilitate redusă, decât în cazul în care aeronava este prea mică, există preocupări legate de securitate sau compania nu vă poate asigura transportul din motive de siguranță.

În schimb, companiile aeriene nu sunt obligate să vă ajute să luaţi masa sau să vă luaţi medicamentele pe durata zborului. Dacă aveţi nevoie de astfel de sprijin, de exemplu pe durata unui zbor mai lung, operatorul vă poate cere să dispuneţi de un însoţitor.

Dacă nu primiţi asistenţa la care aveţi dreptul, semnalaţi acest aspect autorităţilor aeroportuare sau companiei aeriane.

În situaţia în care răspunsul primit nu este satisfăcător, contactaţi organismul naţional competent  din ţara în care a intervenit incidentul.

Transport feroviar

Chiar dacă aveţi probleme de mobilitate puteţi, ca ceilalţi pasageri. De asemenea, compania feroviară trebuie să vă faciliteze accesul la informaţii privind accesibilitatea trenurilor.

Aveţi dreptul la asistenţă gratuită, la urcarea şi la coborârea din tren, la schimbarea trenurilor, pe durata călătoriei şi în gări.

Pentru a beneficia de cele mai bune servicii de asistenţă, contactaţi compania feroviară, vânzătorul de bilete sau operatorul de turism, cu cel puţin 48 de ore înainte de călătorie şi precizaţi tipul de asistenţă de care aveţi nevoie.

Nu vi se poate refuza îmbarcarea pe motiv de mobilitate redusă, decât dacă acest lucru este strict necesar pentru respectarea regulilor de acces ale companiei.

Dacă nu primiţi asistenţa la care aveţi dreptul, semnalaţi acest aspect autorităţilor feroviare sau companiei responsabile.

În situaţia în care răspunsul primit nu este satisfăcător, contactaţi organismul naţional competent din ţara în care a intervenit incidentul.

Transport cu autobuzul şi autocarul

Chiar dacă aveţi probleme de mobilitate puteţi călători cu autocarul şi autobuzul, ca  ceilalţi pasageri.

Nu vi se poate interzice să cumpăraţi un bilet, să faceţi o rezervare sau să vă urcaţi într-un mijloc de transport pe motiv de mobilitate redusă – decât dacă acest lucru este strict necesar pentru respectarea cerinţelor legale în materie de sănătate şi siguranţă sau dacă infrastructura nu vă poate garanta un transport sigur.

În cazul călătoriilor pe distanţe lungi (când traseul planificat, nu călătoria individuală, este de cel puțin 250 de km):

  • compania trebuie să îi permită unei persoane desemnate de dumneavoastră să vă însoţească în călătorie gratuit – dacă acest lucru rezolvă problemele de siguranţă şi securitate care, în caz contrar, v-ar împiedica să călătoriţi
  • aveţi dreptul la asistenţă în cadrul terminalelor desemnate şi la urcarea şi coborârea din autobuz sau autocar.

Asistenţa este disponibilă gratuit însă, pentru a fi siguri că beneficiaţi de ea, trebuie să contactaţi compania, vânzătorul de bilete sau operatorul de turism cu cel puţin 36 de ore înainte de începerea călătoriei pentru a preciza de ce tip de asistenţă aveţi nevoie.

Operatorul sau administratorul terminalului vă poate cere să vă prezentaţi într-un loc desemnat cu cel mult o oră înainte de plecare.

Dacă nu primiţi asistenţa la care aveţi dreptul, semnalaţi acest aspect autorităţilor sau companiei responsabile.

În situaţia în care răspunsul primit nu este satisfăcător, contactaţi organismul naţional competent din ţara în care a intervenit incidentul.

Transport naval

Chiar dacă aveţi probleme de mobilitate puteţi călători cu vaporul, ca ceilalţi pasageri.

Aveţi dreptul la asistenţă gratuită, la urcarea şi la coborârea de pe vapor, la schimbarea vaporului, la bord şi în porturi.

Pentru a beneficia de cele mai bune servicii de asistenţă, contactaţi transportatorul, vânzătorul de bilete sau operatorul de turism, cu cel puţin 48 de ore înainte de călătorie şi precizaţi tipul de asistenţă de care aveţi nevoie.

Chiar şi în cazul în care nu faceţi acest lucru, transportatorul şi operatorul terminalului trebuie să facă tot posibilul pentru a vă ajuta la îmbarcare, la coborâre şi pe durata călătoriei.

Dacă aveţi nevoi speciale în ceea ce priveşte cazarea, instalarea, asistenţa sau dacă trebuie să transportaţi un anumit echipament medical, informaţi vânzătorul de bilete în momentul în care faceţi rezervarea.

Transportatorii vă pot cere să aveţi un însoţitor, dacă acest lucru este necesar din motive care ţin de siguranţă, de configuraţia vaporului sau de infrastructura portuară. Însoţitorul va călători gratuit.

Dacă nu primiţi asistenţa la care aveţi dreptul, semnalaţi acest aspect autorităţilor portuare sau transportatorului responsabil.

În situaţia în care răspunsul primit nu este satisfăcător, contactaţi organismul naţional competenten din ţara în care a intervenit incidentul.

Persoane în vârstă

Evenimente neprevăzute precum anulări sau întârzieri pot să apară în aproape orice călătorie. Nu lăsați un astfel de eveniment să vă întrerupă vacanța!

👉 Ca pasager, beneficiați de drepturi de călătorie.

Informați-vă cu privire la Drepturile Pasagerilor

👉 https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/index_ro.htm

Transportul în general – Public larg

V-ați pierdut bagajele la plecarea sau sosirea din #vacanță? 🛄

Aflați ce trebuie să faceți  👇

https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/index_ro.htm

Transportul în general – Persoane cu mobilitate redusă

Îmbarcarea poate fi dificilă pentru persoanele cu MobilitateRedusă ♿

Ca pasager, aveți drepturi! Aflați care sunt acestea:

https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_ro.htm  Drepturile Pasagerilor

Transportul în general – Persoane în vârstă

 

„Bagajul meu a fost deteriorat la transport. Ce pot face?”

Cunoașteți-vă drepturile

👉 https://europa.eu/youreurope/citizens/travel/passenger-rights/air/index_ro.htm  Drepturile Pasagerilor

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.