În cadrul strategiei sale de gestionare a cunoștințelor și învățării, la 30 martie, Bridging the Gap II a ținut un webinar pentru a analiza modul în care achizițiile publice au fost și pot fi realizate în conformitate cu Convenția privind drepturile persoanelor cu dizabilități (CRPD), precum și pentru a prezenta nota de orientare privind achizițiile publice incluzive, care cuprinde și informațiile colectate în timpul spațiului de învățare, desfășurat la Bruxelles, la 27 februarie.

Bridging the Gap II urmărește să contribuie la incluziunea socio-economică, egalitatea și nediscriminarea persoanelor cu dizabilități, prin instituții și politici mai incluzive și responsabile.

Din partea CNDR a participat la webinar Lavinia Elena Niculicea.

Sesiunea a fost condusă de Sylvia Beales, expertă în consultanță pentru dezvoltare socială incluzivă. Ea a vorbit despre importanța de a face achiziții publice incluzive, deoarece acest proces este utilizat de autoritățile publice de la toate nivelurile pentru achiziționarea de bunuri și servicii și pentru a aloca sume mari pentru cheltuieli publice, în fiecare an.

Achizițiile publice au un impact direct asupra vieții de zi cu zi, condițiilor de muncă, sănătății și incluziunii sociale a grupurilor discriminate, inclusiv asupra persoanelor cu dizabilități care se confruntă cu bariere zilnice, de la medii inaccesibile, facilități și servicii, până la discriminare și atitudini negative.
Achizițiile publice incluzive pot înlătura aceste bariere și pot fi o modalitate eficientă de a implementa CRPD și de a introduce incluziunea în multe sectoare la diferite niveluri.

Prin urmare, pe tot parcursul webinar-ului, participanții au învățat și au făcut schimb de cunoștințe despre conceptele de achiziții accesibile și durabile, despre provocările (lipsa mecanismelor de aplicare, o mai mare vizibilitate a ONG-urilor etc) și calea de urmat în această chestiune, printre altele.

Sylvia Beales a menționat câteva idei care trebuie implementate, precum: creșterea gradului de conștientizare a obligației dintre autorități, furnizori și utilizatori, punerea în aplicare a politicilor și standardelor folosind indicatorii și cadrul UNDIS, punerea în ordine a achizițiilor existente și a sistemelor financiare, furnizori de referință pentre incluziunea persoanelor cu dizabilități, monitorizarea contractului de către persoanele cu dizabilități etc

Ea a adăugat că, în ciuda exemplelor de bune practici, mai este mult de parcurs. Punerea în practică va schimba lucrurile doar cu efort conștient și de-a lungul timpului. Parteneriatele cu comunitatea persoanelor cu dizabilități sunt posibile și necesare pentru a crește gradul de sensibilizare și pentru a face pasul schimbării de care este nevoie.

Contribuțiile colectate în această sesiune vor fi încorporate în versiunea finală a notei informative a proiectului, pentru a oferi informații și indicații despre cum se pot desfășura achizițiile incluzive (contracte de servicii, de muncă și de furnizare).

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.