Pandemia cazuată de coronavirus și măsurile de izolare au lovit din greu viețile oamenilor, în mod deosebit ale persoanelor cu dizabilități. Acest lucru s-a produs, în mare parte, din cauza faptului că guvernele din Europa au ignorat persoanele cu dizabilități și nevoile acestora, în aproape toate domeniile vieții publice și private. Au existat, de asemenea, deficiențe majore în ceea ce privește furnizarea de servicii esențiale, cum ar fi asistența medicală, serviciile de sprijin bazate pe comunitate și transportul. De exemplu, unul dintre serviciile care au fost suspendate odată ce s-au impus măsuri de izolare în Franța și Belgia, a fost asistența pentru pasagerii cu dizabilități din transportul feroviar. Aceasta reprezintă o încălcare a legislației UE și limitează în continuare accesul cu șanse egale la călătorie persoanelor cu dizabilități, care întâmpină deja numeroase bariere legate de accesibilitate și asistență.

Deoarece țările relaxează măsurile de izolare, autoritățile publice și furnizorii de servicii iau decizii cu privire la creșterea funcționării transportului, în timp ce încearcă să se asigure că sănătatea publică nu este pusă în pericol de creșterea fluxului de pasageri și de contactul personal strâns.

Prin urmare, EDF a elaborat o serie de ghiduri pentru a ajuta factorii de decizie europeni și naționali, autoritățile publice locale, reprezentanții operatorilor de transport, administratorii de infrastructură și serviciile conexe, precum și alte părți interesate să se asigure că diversitatea deplină a pasagerilor este luată în considerare atunci când dezvoltă și implementează strategii de ieșire din criză în ceea ce privește toate modurile de transport la nivel regional, național și european. Pentru a evita greșelile comise în timpul izolării, care au contribuit, într-o mai mare măsură, la marginalizarea persoanelor cu dizabilități, EDF speră că autoritățile și serviciile menționate vor ține cont pe deplin de recomandările propuse.

Recomandările EDF sunt:

• Dreptul persoanelor cu dizabilități de a călători în condiții de egalitate cu ceilalți este de necontestat și aplicat de legislația UE. Aceasta include asistență în timpul călătoriei. Măsurile de sănătate publică nu ar trebui să justifice încălcarea acestui drept, ci ar trebui dezvoltate și puse în aplicare într-un mod care să asigure atât dreptul la călătorie, cât și protecția sănătății pasagerilor cu dizabilități.

• Accesibilitatea informațiilor, inclusiv a obligațiilor și drepturilor pasagerilor, a restricțiilor de călătorie, înainte și în timpul călătoriei, trebuie să fie asigurată pentru toți pasagerii, luând în considerare diversitatea deplină a pasagerilor cu dizabilități. Informațiile trebuie să fie clare, ușor de găsit și de înțeles. De asemenea, trebuie să fie asigurată accesibilitatea facilităților și serviciilor de transport: acest lucru va fi benefic și din perspectiva sănătății publice (gândiți-vă la o ușă automată pe care nu trebuie să o atingeți pentru a o deschide).

• Echipamentul de protecție personală trebuie furnizat tuturor pasagerilor și personalului de transport, iar măsurile de igienă trebuie să fie accesibile persoanelor cu dizabilități.

• Trebuie continuate investițiile și modernizarea formării profesionale și a accesibilității, pentru a se asigura că rezultatele obținute nu se vor pierde din cauza reducerii finanțării sau a schimbării priorităților.

• Autoritățile și serviciile trebuie să mențină cooperarea directă și continuă cu organizațiile persoanelor cu dizabilități pentru a se asigura că interesul călătorilor cu dizabilități este luat în considerare în ceea ce privește elaborarea și punerea în aplicare a tuturor politicilor și măsurilor.

Pentru explicații și detalii suplimentare, consultați recomandările EDF de mai jos.

edf_recommendations_on_exit_measures_for_transport_in_light_of_covid19

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.