Membrii Parlamentului European (deputații) au votat ieri, 14 septembrie 2017, în sesiunea plenară amendamentele propuse de Forumul European al Dizabilității la Actul accesibilității. Parlamentul și-a adoptat poziția finală înainte de a începe negocierile cu Consiliul. EDF și membrii săi au făcut o campanie pentru a convinge deputații europeni să asculte vocile cetățenilor lor și să adopte un act ambițios privind accesibilitatea.

EDF menționează că va acorda tot timpul necesar pentru a examina amendamentele și textul final și va reveni cu o analiză aprofundată. Între timp, aceasta este o scurtă actualizare a celor cinci priorități decisive pentru care a militat:

1. Aplicabilitatea actului privind accesibilitatea la alte acte ale Uniunii, cum ar fi achizițiile publice sau fondurile structurale ale UE [articolul 1 alineatul (3)].
Acest punct a fost adoptat, iar domeniul său de aplicare a fost, de asemenea, lărgit în comparație cu propunerea inițială a Comisiei Europene; acum toate legislațiile UE care menționează accesibilitatea ar trebui să fie aliniate la cerințele de accesibilitate din Actul accesibilității.

2. Adoptarea unei clauze puternice și obligatorii privind mediul construit [articolul 3 alineatul (10)].
Acest punct a fost adoptat, ceea ce înseamnă că cerințele de accesibilitate ale Actului privind accesibilitatea se vor aplica nu numai produselor și serviciilor, ci și mediului construit din jurul acestora, de exemplu nu ar trebui să fie accesibil numai un bancomat, ci și clădirea băncii în care bancomatul se află. Cu toate acestea, acest lucru se aplică numai clădirilor noi și renovate din domeniul serviciilor bancare, telefonice și de transport.

3. Aplicarea cerințelor privind accesibilitatea de către microîntreprinderi și întreprinderi mici și mijlocii (IMM-uri) (articolul 12)
Acest punct a fost respins. Microintreprinderile vor fi excluse din lege și nu vor trebui să-și facă produsele și serviciile (cum ar fi comerțul electronic și cărțile electronice) accesibile. În ceea ce privește IMM-urile, acestea ar trebui să notifice autoritățile în cazul în care produsele și serviciile lor nu sunt accesibile.

4. Accesibilitatea privind transportul
Au existat unele îmbunătățiri, dar unele cerințe importante privind definițiile au fost respinse. Aceasta înseamnă că mijloacele de transport importante, precum metrourile, tramvaiele sau autobuzele locale, sunt încă excluse din lege. Cu toate acestea, cerințele privind transportul din anexa I au fost îmbunătățite în comparație cu raportul inițial al Comisiei pentru piața internă și protecția consumatorilor (IMCO) și s-a confirmat că principalele cerințe privind accesibilitatea transportului vor rămâne în act.

5. Includerea cerințelor de accesibilitate specifice sectorului în anexa I.
La acest punct, au existat unele îmbunătățiri. EDF va oferi mai multe informații despre acest lucru odată ce va analiza amendamentele.

Raportul final a fost adoptat de 537 deputați în favoarea Parlamentului, 89 de abțineri și 12 împotrivă. Plenul Parlamentului a conferit raportorului actului privind accesibilitatea, eurodeputatul Morten Lokkegaard, mandat pentru a începe negocierile cu Consiliul cât mai curând posibil.
EDF apreciază sprijinul tuturor deputaților care au votat pentru amendamentele ce au consolidat textul legii.

“Ne exprimăm regretul că au fost omise câteva puncte esențiale. Vom continua să colaborăm cu membrii noștri în următoarele etape ale procesului pentru a consolida Actul. Acest proces va continua la Consiliu, dar și în timpul negocierilor dintre Parlamentul European, Consiliu și Comisia Europeană (trialog) în următoarele luni”, subliniază reprezentanții Forumului European al Dizabilității.

Material tradus si prelucrat:

Lavinia Elena Niculicea

Sursa…

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.